W dniu 12 czerwca 2010 roku został wstrzymany codzienny przegląd prasy podatkowo-gospodarczej.
Zapraszamy do lektury aktualności podatkowych.

Strona, na której się znajdujesz, ma charakter archiwalny.

 



Jak rozliczyć domowo-firmowe wydatki

Rzeczpospolita Dobra Firma z dnia 2009-10-08
Anna Koleśnik

Biuro w domu ma swoje plusy i minusy. Niewątpliwą zaletą jest możliwość zaliczenia do kosztów części wartości domu dzięki odpisom amortyzacyjnym. Jeśli firma mieści się w mieszkaniu kupionym jako używane, to stawka amortyzacyjna rośnie do 10 proc. w skali roku. Cześć wydatków np. na prąd, ogrzewanie, Internet, telefon, zakup mebli, sprzętu można zaliczyć do kosztów działalności. Ważne, aby dobrze je udokumentować i przed fiskusem udowodnić, że poszczególne wydatki służyły potrzebom działalności gospodarczej, a nie prywatnym celom domowników. Dlatego warto zachować zdrowy umiar i oddzielić to co firmowe od tego, co domowe.

Prowadzenie firmy może być proste?
Postaw na program, który dostosujesz do siebie
Stwórz swój własny zestaw modułów

Przetestuj >>>


Drukuj